Naše storitve

Pametne skupnosti za boljše življenje

Lokalnim skupnostim in džavam pomagamo povezati rešitve in tehnologije v enotno platformo

NAŠ PRISTOP

Sincular je svetovalno podjetje, ki gradi trajne, inovativne in vključujoče rešitve za dolgoročno uspešnost podjetij in javnih sistemov. Z razumevanjem in povezovanjem gradimo mostove med kompleksnimi poslovnimi izzivi, sodobnimi digitalnimi rešitvami in zahtevami trajnostnega razvoja.

Z uporabo najsodobnejših digitalnih tehnologij gradimo povezane spletne storitve za občane, gospodarstvo in upravljanje sodobnih skupnosti

NAŠE PREDNOSTI

ZAKAJ DELATI Z NAMI?

Bogate domače in mednarodne izkušnje

Poznavanje sodobnih tehnologij

Razumevanje javnih sistemov in politik

Strokovnost in kakovost

Individualni pristop

Pametne skupnosti:
Povezovanje tehnologije za boljše življenje

 Pod pojmom ’pametne skupnosti’ razumemo preplet različnih naprednih tehnologij in digitalnih rešitev za izboljšanje kakovosti življenja prebivalcev, pa tudi za podporo gospodarstvu in boljšemu upravljanju s skupnostjo. Z vključevanjem digitalnih rešitev, npr. na področju prometa, okolja, zgradb, upravljanja s prostorom, komuniciranja s prebivalci, … se mestna območja preoblikujejo v bolj učinkovite, trajnostne in prijetne kraje za bivanje. Pametne skupnosti omogočajo boljšo upravljanje z viri, zmanjšujejo stroške in vpliv na okolje ter krepijo sodelovanje med prebivalci in upravljavci mest. 

Naš pristop k gradnji pametnih skupnosti temelji na OPPI metodi, kjer (poleg tehnoloških rešitev) natančno opredelimo tudi način upravljanja, izboljšamo in povežemo različne procese v skupnosti ter vzpostavimo sistem varne izmenjave podatkov in upravljanja s podatkovnim premoženjem.

Ključni element pametne skupnosti je urbana digitalna platforma kot osrednja točka dostopa do informacij, storitev, plačil, sodelovanja in vzpodbud. Vedno zagovarjamo načelo odprte platforme, ki zagotavlja skupne gradnike in povezave za vse storitve, za konkretne storitve pametnih skupnosti (promet, okolje, razsvetljava, stavbe, …) pa lahko uporabite različne tehnologije in ponudnike na trgu. 

Naše podjetje vam pomaga pri načrtovanju, implementaciji in vzdrževanju teh rešitev, da bi vaša skupnost postala bolj prijazna, učinkovita, povezana in trajnostna.

KAJ STORIMO ZA VAS?

1. STRATEGIJA DIGITALNEGA RAZVOJA

STRATEGIJA DIGITALNEGA RAZVOJA, je v današnjem hitro spreminjajočem se svetu nujna praktično za vsako organizacijo, saj je digitalizacija ključna za napredek in konkurenčnost. Lokalna skupnost ali država brez jasne strategije digitalnega razvoja tvega, da zaostane za globalnimi trendi, kar lahko vodi do izgube gospodarskih priložnosti in nižje kakovosti življenja za prebivalce. 

Pri razvoju strategije digitalizacije uporabljamo različne preizkušene metode, od analize dokumentacije, analize primerov dobrih praks in usmeritev vodilnih strokovnjakov do različnih oblik sodelovanja z deležniki preko poglobljenih intervjuje, fokusnih skupin, delavnic in sodobnih metod reševanja problemov. Pri procesu razvoja strategije namreč dajemo velik poudarek poglobljenemu razumevanju vloge digitalizacije pri razvoju vseh podsistemov, razumevanju kibernetske varnosti, smiselnosti varnega odpiranja podatkov in pomenu tesnega sodelovanja vseh deležnikov, ki souporabljajo informacijske tehnologije in povezujejo svoje procese v kompleksen, pa vendar kompakten, dinamičen in zanesljiv ekosistem digitalne podpore vseh procesov. 

KATERE CILJE NASLAVLJA STRATEGIJA DIGITALNEGA RAZVOJA

1. Ekonomičnost in učinkovitost, saj digitalne tehnologije omogočajo avtomatizacijo procesov, zmanjšanje stroškov in izboljšanje učinkovitosti javnih storitev.

2. Boljša kakovost življenja, saj pametne rešitve na številnih področjih (mobilnost, oskrba z energijo, upravljanje stavb, zdravstvo, …) prispevajo k boljši kakovosti življenja prebivalcev.

3. Trajnostni razvoj je lažje doseči s sodobnimi digitalnimi rešitvami in opremo, saj omogočajo bolj racionalno rabo virov in zmanjšanje okoljskega odtisa.

4. Konkurenčnost in inovativnost v veliki meri sloni prav na digitalnem razvoju, ki spodbuja inovacije in odpira nove gospodarske priložnosti.

5. Vključenost in dostopnost se s pomočjo digitalizacije lahko bistveno izboljša, saj lahko prebivalci (tudi s posebnimi potrebami) enostavno dostopajo do informacij in storitev ter komunicirajo s predstavniki lokalnih ali državnih organov.

POSTOPEK PRIPRAVE STRATEGIJE DIGITALNEGA RAZVOJA

Priprava celovite strategije digitalnega razvoja je pomembna tako z vidika vsebine končnega dokumenta, kot z vidika procesa priprave, v katerega vedno vključujemo širok nabor deležnikov. Kot ključne elemente strategije lahko izpostavimo:

1. Analiza Trenutnega Stanja vključuje pregled obstoječih strategij na vseh nivojih in področjih, zakonskega okvira, izzivov v skupnosti, razpoložljivih virov ter trenutnih digitalnih zmogljivosti in infrastrukture. Ugotovitve analize stanja pokažejo vrzeli in priložnosti in so tako osnova za oblikovanje

2. vizije in strateških ciljev, ki jih na področju digitalizacije želi doseči država ali lokalna skupnost, da bi uresničila strategije na različnih področjih, zmanjšala vrzeli in izkoristilo priložnosti.

3. Akcijski načrt je operativen del strategije, ki vključuje načrt ukrepov in projektov, ki bodo izvedeni za dosego zastavljenih ciljev, vključno z roki, nosilci in potrebnimi viri. Ukrepi akcijskega načrta so tudi osnova za prijavo projektov na različne domače in mednarodne razpise.

4. Monitoring in evalvacija je prav tako nepogrešljiv del strategije, s katerim zagotavljamo, da ne ostane zgolj pri dokumentu, ampak se redno spremlja skladnost izvajanja aktivnosti s predvidenim načrtom ter meri učinke, ki jih primerjamo z načrtovanimi.

Pri opredeljevanju strateških ciljev, predvsem pa v okviru akcijskega načrta sledimo naši OPPI metodologiji, v okviru katere vsak cilj ali ukrep načrtujemo z vidika

  • upravljanja, 
  • optimizacije in povezovanja procesov, 
  • upravljanja s podatki ter 
  • tehnoloških rešitev. 

V strategiji pa opredelimo tudi potrebna izobraževanja in usposabljanja ter načine zagotavljanja varnosti in zanesljivosti rešitev, kar je ključno tudi za zaupanje uporabnikov in s tem večjo pripravljenost za sodelovanje oz. uporabo rešitev.

Rešitve:

  • analiza okolja, ciljev in izzivov lokalne skupnosti
  • analiza informacijske razvitosti in obstoječih rešitev
  • pregled in upravljanje s podatkovnim premoženjem
  • opredelitev strateških ciljev in informacijskih priložnosti
  • opredelitev ukrepov, prioritet in kazalnikov uspešnosti

Rešitve:

  • analiza obstoječih spletnih in mobilnih rešitev
  • vsebinska zasnova platforme po načelu življenjskih situacij
  • funkcijska in tehnološka zasnova platforme 
  • zasnova skupnih gradnikov platforme (identifikacija, plačila, podpora, analitika, …)
  • zasnova vsebinskih vertikal (promet, prostor, komunalne storitve, zdravje, prosti čas, …)
  • podpora javnemu naročanju in koordinacija izvajalcev

2. PLATFORMA PAMETNE SKUPNOSTI

Platforma pametne skupnosti je praviloma osrednji gradnik digitalnega razvoja lokalne skupnosti ali javnih storitev države. 

KAJ OMOGOČA SMART CITY ALI SMART GOVERNMENT PLATFORMA

1. Povezovanje različnih javnih storitev na eni platformi, omogoča enostavnejši dostop in uporabo za državljane ter zmanjšuje birokracijo. S tem se

2. Povečana učinkovitost, saj omogoča avtomatizacijo procesov, poenoten dostop do različnih storitev ter uporabo razpoložljivih podatkov za opozorila, predloge in poenostavitve za uporabnike.

3. Transparentnost in dostopnost se povečata s centralizacija informacij in storitev na eni platformi, ki pa mora biti z vidika servisov organizirana po načelu življenjskih situacij (in ne po načelu pristojnosti različnih organov).

4. Integracija v zaledne sisteme je vedno zahteven, vendar izjemno pomemben del razvoja platforme, saj je le tako mogoče avtomatizirati procese za uporabnike in izvajalce javnih storitev, ki so tako hitrejše, bolj kvalitetne in zahtevajo manj rutinskega dela uradnikov.

5. Spletna in mobilna aplikacija pametnega mesta ali državne uprave je uporabniško okno do platforme, zato dajemo velik poudarek prijazni uporabniški izkušnji in intuitivni razporeditvi vseh elementov platforme. Ključne funkcionalnosti uporabniške rešitve pa morajo vključevati vsaj dostop do informacij, dostop do digitalnih storitev, možnost naročanje in plačevanja, sistem vzpodbud za želena ravnanja uporabnikov ter sistem za komunikacijo uporabnikov z lokalnimi ali državnimi organi in podporo uporabnikom. Ob tem pa vedno priporočamo, da je ista platforma z zalednimi sistemi namenjena tako prebivalcem, kot gospodarstvu in odločevalcem, saj tako najlažje zagotovimo, da bo platforma dolgoročno ažurna brez podvajanja informacij in procesov.

6. Centralni sistem upravljana s podatki je jedro platforme, ki je za uporabnike skrito v ozadju iz njega pa se napajajo vse storitve in informacije za uporabnike. Pri gradnji platforme je zato ena ključnih in zelo zahtevna naloga odkrivanje podatkov na različnih mestih, njihovo razumevanje in opisovanje, določanje skrbnikov, pravic dostopa in načinov hrambe. Tako urejeno podatkovno premoženje omogoča nadzor nad kakovostjo podatkov, njihovo varovanje in enostavno uporabo za različne namene.

7. Digitalni servisi za občane in državljane so v tako zasnovani platformi pregledno organizirani, uporabljajo enoten identifikacijski sistem, enotni plačilni sistem in predvsem enotne podatkovne vire. Vključujemo lahko najrazličnejše tehnologije (IoT, XR, BigData, AI, BlockChain, …) različnih razvijalcev za različne namene (promet, zdravstvo, prostor, stavbe, oskrba z energijo in vodo, odpadki, …), z uporabniškega vidika pa platforma deluje kot homogena celota, ki jo je mogoče tudi prilagoditi specifičnim potrebam in interesom posameznih uporabnikov.

8. Analitika in predvidevanje na osnovi centraliziranega podatkovnega prostora ter povezanih servisov upravljavcem lokalne skupnosti ali države nudita odličen realen vpogled v dejansko stanje na različnih področjih ter možnost predvidevanje različnih scenarijev s pomočjo sodobnih orodij na osnovi umetne inteligence. Tako je eden ključnih rezultatov platforme za odločevalce odlična podpora odločanju in načrtovanju na podlagi realnih in ažurnih podatkov.

3. UPRAVLJANE S PODATKOVNIM PREMOŽENJEM

Upravljane s podatkovnim premoženjem je v sodobni družbi vsaj tako pomembno, kot upravljanje s finančnim ali materialnim premoženjem. Ob tem pa moramo upoštevati, da podatki eksponentno naraščajo po obsegu, raznovrstnosti in kompleksnosti, zato potrebujemo zmogljiva orodja in premišljeno urejenost, da bi lahko že danes, sploh pa v prihodnosti upravljali nepregledno množico podatkov, na katerih temelji naše poslovanje, storitve in upravljanje.

Čeprav je načrt upravljanja s podatkovnim premoženjem vedno del strateškega načrtovanja ali razvoja platform, ga v našem podjetju ponujamo tudi kot samostojno storitev, ker upravljanje s podatki prepoznavamo kot osrednji izziv vsake sodobne skupnosti ali organizacije. 

KAJ PRINAŠA NAČRTNO UPRAVLJANJE S PODATKI

1. Poveča učinkovitost, saj omogoča lažji dostop do relevantnih informacij, kar vodi do hitrejšega in bolj informiranega odločanja.

2. Izboljša se kakovost podatkov zaradi opredeljenih atributov (meta podatki), jasne pristojnosti in odgovornosti, razumevanja pomena podatkov, celovitosti in kontrol, to pa zmanjšuje tveganje napak in izboljšuje zanesljivost informacij.

3. Skladnost z zakonskimi zahtevami, predvsem glede varstva osebnih podatkov in kibernetske varnosti je mnogo lažje doseči preko jasnih atributov, odgovornosti in varnostnih mehanizmov.

4. Varnost podatkov se s sistematičnim upravljanjem naslavlja tako z vidika izgub, zlorab ali nepooblaščenega dostopa.

5. Optimizacija stroškov je ob hitro naraščajoči količini in zahtevnosti podatkov tudi vedno bolj pomembna, tako z vidika finančnih virov za infrastrukturo, kot kadrovskih virov za upravljanje.

6. Spodbujanje razvoja in inovacij preko načrtnega upravljana s podatki je prav tako zelo učinkovito, saj so kakovostni podatki so temelj za analitiko, umetno inteligenco in druge napredne tehnologije, prav tako pa je bistveno bolj enostavno graditi nove digitalne storitve.

Rešitve:

  • Podatkovno odkrivanje za identifikacijo podatkovnih virov 
  • Vzpostavitev standardov in postopkov za zagotavljanje kakovosti in varnosti podatkov
  • Uvedba sistema za upravljanje metapodatkov 
  • Upravljanje dostopa do podatkov
  • Opredelitev podatkovne arhitekture in tehnologije za hrambo
  • Vzpostavitev analitike, predikcije in poročanja 
  • Izobraževanje in usposabljanje skrbnikov podatkovnih zbirk

Rešitve:

  • Analiza obstječe informacijske podpore poslovnim procesom  
  • Identifikacija priložnosti za izboljšave in povezave
  • Načrt optimizacije in prioritet 
  • Upravljanje s podatkovnim premoženjem
  • Priprava funkcijskih in tehničnih opisov za izbiro rešitev
  • Izobraževanja in usposabljanja za uporabo sodobnih rešitev 

4. OPTIMIZACIJA INFORMACIJSKE PODPORE

Optimizacija informacijske podpore je potrebna po določenem obdobju, v katerem se spreminja sama organizacija (rast, združevanja, partnerstva), njene dejavnosti in v katerem so se razvile nove tehnologije. Tako, kot stalno prilagajamo in optimiziramo upravljanje organizacije, moramo tudi stalno optimizirati informacijsko podporo razvejanim poslovnim procesom in izboljšati njihovo povezovanje.

Z optimizacijo informacijske podpore poslovnim procesom boste povečali učinkovitost, zanesljivost in kakovost storitev vaše organizacije. Zaradi novih tehnologij in poslovnih modelov se racionalizirajo stroški, poraba internih virov in poenostavi vzdrževanje, izboljša pa se tudi upravljanje s tveganji, pospeši odprava napak in prilagajanje novim zahtevam. 

Vključevanje novih poslovnih modelov, ki temeljijo na prenosu nalog za zunanje specializirane izvajalce, je sicer za organizacijo lahko velika razbremenitev, vendar prinaša tudi nova tveganja, ki jih je potrebno omejiti. Lahko pa tako zagotovimo hitrejši razvoj, uvedemo agilne tehnologije za boljše prilagajanje spremembam in hitrejše izvajanje projektov ter integriramo razvojne in operativne procese za izboljšanje sodelovanja in pospešitev dostave rešitev po konceptu DevOps.

PROCES OPTIMIZACIJE INFORMACIJSKE PODPORE

1. Analiza trenutnega stanja pokaže vrzeli in priložnosti za izboljšave saj praviloma odkrijemo neučinkovite, zastarele ali nepovezljive rešitve, različna orodja za isti namen v različnih delih organizacije ter številne priložnosti za izboljšave informacijske podpore s povezovanjem procesov in izmenjavo podatkov.

2. Z načrtom optimizacije predvidimo zamenjave, nadgradnje in povezave informacijskih rešitev, ki olajšajo delo zaposlenim, povečajo njihovo učinkovitost in izboljšajo osnove za poslovne odločitve.

3. Aktivno sodelujemo pri iskanju optimalnih tehnologij (Cloud, AI, DataSpaces, …), preverjenih partnerjev in povezovanju procesov, ob tem pa vedno analiziramo tudi možnosti novih poslovnih modelov zagotavljanja informacijske podpore (IaaS, PaaS. SaaS, …).

4. Nepogrešljiv del je vedno tudi upravljanje s podatkovnim premoženjem, saj se vse tehnološke rešitve in poslovni procesi napajajo iz podatkovnih virov, katerih kakovost in dostopnost tudi določa njihovo učinkovitost.

5. Posodobljene rešitve in povezave procesov dokumentiramo, kar je osnova za postopke izbire in implementacijo ter povezovanje procesov preko izmenjave podatkov, jasno pa določimo tudi podporo uporabnikom in način odpravljanja napak.

6. Izobraževanja in usposabljanja pa vključujejo znanja za uporabo posodobljenih sistemov, pa tudi širše razumevanje sodobnih poslovnih modelov, tehnologij, procesov in upravljanja s podatki.

5. NAČRTOVANJE JAVNIH DIGITALNIH SISTEMOV

Načrtovanje javnih digitalnih sistemov zahteva tako poznavanje informacijskih tehnologij, kot ustroja državnega aparata z ministrstvi, vladnimi službami, agencijami in številnimi drugimi organi, ki zagotavljajo storitve za državljane in organizacije ter upravljajo javne zadeve. Dober državni informacijski ekosistem povečuje učinkovitost državne administracije, s čimer najbolj celovito pospešimo razvoj družbe kot celote. 

V našem podjetju imamo unikatne izkušnje na področju razvoja državne informatike, na osnovi katerih svetujemo pri modernizaciji informacijske podpore državnemu aparatu. S poznavanjem primerov dobrih praks iz različnih držav, bogato partnersko mrežo in poznavanjem značilnosti delovanja državnega aparata lahko zagotovimo praktične preverjene rešitve in način njihove implementacije v prakso ob upoštevanju različnih okoliščin.

KAJ PRINAŠAJO UČINKOVITI JAVNI DIGITALNI SISTEMI

  • z avtomatizacijo in povezovanjem procesov so administrativni procesi hitrejši, zahtevajo manj neposrednega dela, hkrati pa so bolj zanesljivi, 
  • storitve za državljane in organizacije so bolj dostopne in kvalitetne, s čimer prispevamo k zadovoljstvu državljanov in učinkovitosti organizacij, 
  • poveča se transparentnost delovanja in možnost nadzora nad izvajanjem javnih storitev, s tem pa zaupanje državljanov, 
  • z digitalizacijo tudi lažje zagotovimo skladnost z zakonsko ureditvijo, standardi in mednarodnimi praksami, 
  • uvedba naprednih varnostnih mehanizmov izboljša varnost podatkov in zmanjšuje možnost zlorab, 
  • zmanjšanje papirne dokumentacije in rabe drugih virov pa prispeva tudi k trajnostnemu razvoju.
  • vzpostavimo pa tudi sistem podpore uporabnikom ter učinkovitega odkrivanja in odpravljanja napak. 

Rešitve:

  • Analiza stanja z vidika procesov, podatkov in tehnologij 
  • Predlog upravljanja z informacijskim razvojem
  • Predlog optimizacije podpore procesom in upravljanja s podatki 
  • Podpora naročniku pri uvajanju sprememb
  • Priprava funkcijskih in tehničnih opisov za izbiro rešitev
  • Izobraževanja in usposabljanja za uslužbence in vodstvo 

Reference

ZA KOGA DELAMO, 
KDO SO NAŠE STRAKE?

TRAJNOSTNI RAZVOJ

Ste javna ali zasebna organizacija in se soočate z izzivi pri implementaciji trajnostne strategije in pripravi trajnostnih poročil? Ste zavezanec za trajnostno poročanje in potrebujete pomoč pri izdelavi matrike dvojne pomembnosti, opredelitvi kazalnikov ali metodologij merjenja učinkov? Vas zanima kakšen je dejanski vpliv vaših družbeno odgovornih projektov, donacij in sponzorstev?

Mnogim podjetjem primanjkuje kadrovskih virov, časa in specifičnih znanj za celostni pristop, zato je pogosto najboljša rešitev poiskati zunanjega svetovalca, ki vas vodi skozi celoten proces. Pomagamo vam raziskati priložnosti in vpeljati trajnostne prakse, ki izboljšujejo učinkovitost poslovanja, vzpodbujajo inovativnost, krepijo socialni vpliv in ugled organizacije.

PAMETNE SKUPNOSTI

Ali vizija razvoja vaše lokalne skupnosti vključuje tudi digitalni in trajnostni razvoj? Želite izboljšati učinkovitost lokalne skupnosti ali javnih servisov in ponuditi sodobne, učinkovite in povezane digitalne storitve vašim prebivalcem in gospodarstvu? Uvajate storite pametnih skupnosti ali e-uprave in jih želite povezati v homogen sistem odprt za različne rešitve in tehnologije?

Z našim znanjem, izkušnjami in razumevanjem kompleksnih javnih sistemov ter sodobnih tehnologij, vam pomagamo oblikovati digitalne strategije na lokalnem ali državnem nivoju ter konkretne digitalne rešitve in povezovalne platforme. Predlagamo način upravljanja z digitalizacijo, optimizacijo in povezovanje procesov, sistem upravljanja s podatkovnim premoženjem ter konkretne tehnološke rešitve in preverjene ponudnike.

PROJEKTNA PISARNA

Imate projektno idejo, za katero želite pridobiti sredstva, pa ne veste ali je primerna za prijavo na razpis? Imate odlično projektno idejo in iščete ustrezen razpis, na katerega bi želeli prijaviti projekt in pomoč pri pripravi prijave? Iščete projektne partnerje ali pa rabite pomoč pri vodenju projektov?

Ne glede na to, ali šele začenjate razvijati projektno idejo ali potrebujete pomoč pri prijavi in vodenju kompleksnih projektov, vam lahko pomagamo z našimi izkušnjami in poznavanjem razvejanega sistema domačih, evropskih in drugih mednarodnih virov za (so)financiranje razvojnih projektov.

POT DO SODELOVANJA

1.KONTAKTIRAJTE NAS

Izpolnite prijavni obrazec, pošljite elektronsko sporočilo ali nas pokličite.

2. RAZUMEVANJE IZZIVA

Dogovorimo se za sestanek ali predstavitveno delavnico na temo vašega izziva.

3. PREDLOG REŠITVE ALI SODELOVANJA

Pripravimo ponudbo za izdelavo rešitve oz. pogodbo za medsebojno sodelovanje

Kompleksnii izzivi

Kompleksna tehnologija

in standardi

Ostale storitve

Trajnostne storitve

  • Trajnostna strategija
  • Trajnostno poročanje
  • Upravljanje raznolikosti
  • Izobraževanja in delavnice
  • Merjenje družbenega učinka

Projektna pisarna

  • Razvoj projektne ideje
  • Prijava razpisov
  • Povezovanje s partnerji
  • Vodenje projektov
  • Evalvacija projektov

FAQ

Kako dolgo traja vzpostavitev digitalne platforme za pametno skupnost in kakšni so glavni koraki v tem procesu?

Čas vzpostavitve digitalne platforme za pametno skupnost je odvisen od obsega in kompleksnosti projekta ter potreb lokalne skupnosti. Običajno traja od 6 mesecev do nekaj let, pri čemer so glavni koraki:

  • Analiza trenutnega stanja in načrtovanje: Pregled obstoječih sistemov in procesov, analiza potreb uporabnikov ter definiranje funkcionalnosti platforme.
  • Izbira tehnologij in partnerjev: Identifikacija ustreznih digitalnih rešitev ter izbira ponudnikov in tehnoloških partnerjev.
  • Razvoj in integracija: Izdelava platforme ter integracija obstoječih sistemov in storitev, kot so sistemi za upravljanje prometa, komunalne storitve in komunikacijski kanali.
  • Testiranje in optimizacija: Preverjanje delovanja platforme, odpravljanje napak ter prilagoditve glede na potrebe uporabnikov.
  • Usposabljanje in zagon: Izobraževanje zaposlenih ter postopno vključevanje prebivalcev v uporabo platforme.

Kdo v naši lokalni skupnosti bi moral biti vključen v razvoj in upravljanje pametnih rešitev za učinkovito izvajanje?

V proces razvoja in upravljanja pametnih rešitev naj bi bili vključeni:

  • Vodstvo lokalne skupnosti: Župan ali vodja skupnosti in ključni predstavniki, ki usmerjajo strateške cilje.
  • Oddelek za informacijske tehnologije: Skrbi za tehnično izvedbo, izbiro tehnologij in nadzor nad implementacijo.
  • Oddelek za razvoj in javne storitve: Za vključevanje storitev in optimizacijo procesov za boljše delovanje.
  • Predstavniki skupnosti in javnosti: Uporabniki platforme (občani in lokalna podjetja) naj sodelujejo prek posvetov, delavnic in testiranj.
  • Zunanji partnerji: Tehnološki strokovnjaki, ponudniki infrastrukture in storitev ter svetovalci za pametne skupnosti

Katere digitalne rešitve so najboljše za optimizacijo javnih storitev in boljšo povezanost z občani?

Nekatere najpogosteje uporabljene digitalne rešitve za optimizacijo in povezanost z občani vključujejo:

  • Digitalne platforme za pametno mesto: Združujejo različne javne storitve, omogočajo dostop do informacij in aplikacij za občane, kot so plačila, prijave, obvestila, in digitalna komunikacija.
  • Sistemi za upravljanje s podatki: Omogočajo zbiranje, analizo in izmenjavo podatkov za boljše odločanje ter prilagojene storitve.
  • Aplikacije za sodelovanje z občani: Mobilne aplikacije za prijavo težav, spremljanje obvestil, ankete in druge interakcije med prebivalci in upravo.
  • Sistemi za pametno upravljanje infrastrukture: Rešitve za upravljanje razsvetljave, prometa, odpadkov in vode, ki vključujejo senzorje in avtomatizacijo za večjo učinkovitost

Katere ključne izzive je treba premagati pri povezovanju različnih javnih sistemov v enotno digitalno platformo?

Pri povezovanju javnih sistemov v enotno digitalno platformo je potrebno premagati naslednje ključne izzive:

  • Tehnična interoperabilnost: Različni sistemi in tehnologije morajo biti združljivi, kar lahko zahteva prilagoditve, standardizacijo in vmesnike za povezovanje.
  • Varnost in zasebnost podatkov: Zagotavljanje varne izmenjave podatkov med sistemi in zaščita osebnih podatkov prebivalcev.
  • Organizacijska usklajenost: Sodelovanje med različnimi oddelki in storitvami ter določitev jasnih odgovornosti za vzdrževanje platforme.
  • Upravljanje s spremembami: Prilagoditev delovnih procesov, izobraževanje zaposlenih in sprejemanje novega sistema s strani javnosti.
  • Finančne in kadrovske omejitve: Dolgotrajni in finančno zahtevni procesi zahtevajo ustrezno načrtovanje virov in postopno izvajanje.