Naše storitve
S trajnostjo do uspešne prihodnosti za vse
Organizacijam pomagamo krepiti poslovno uspešnost, odpornost na krize in konkurenčnost

NAŠ PRISTOP
Sincular je svetovalno podjetje, ki gradi trajne, inovativne in vključujoče rešitve za dolgoročno uspešnost podjetij in javnih sistemov. Z razumevanjem in povezovanjem gradimo mostove med kompleksnimi poslovnimi izzivi, sodobnimi digitalnimi rešitvami in zahtevami trajnostnega razvoja.
Na osnovi standardov trajnostnega poročanja vas vodimo skozi proces izboljšanja poslovanja, večje odpornosti na krize ter boljše pozicije na trgu

NAŠE PREDNOSTI
ZAKAJ DELATI Z NAMI?

Bogate domače in mednarodne izkušnje

Poznavanje sodobnih tehnologij

Razumevanje javnih sistemov in politik

Strokovnost in kakovost

Individualni pristop
Kaj je trajnostni razvoj?
Trajnostni razvoj je koncept, ki se osredotoča na uravnoteženje gospodarskih, okoljskih in družbenih potreb, da bi zagotovili dolgoročno blaginjo in zdravje našega planeta ter prihodnjih generacij. Pojem trajnostnega razvoja poudarja pomembnost zagotavljanja potreb sedanjosti, ne da bi pri tem ogrozili zmožnosti prihodnjih generacij za zadovoljevanje njihovih potreb. Zagotavlja dolgoročno stabilnost in odpornost podjetij in drugih organizacij na gospodarske, okoljske in družbene spremembe. vir: SQI, Svetovna komisija za okolje in razvoj (WCED)
Trajnostni razvoj temelji na treh glavnih stebrih:
- Gospodarska trajnost: Zagotavljanje gospodarske rasti in razvoja, ki prinaša blaginjo, ne da bi povzročal dolgotrajne negativne posledice za okolje ali družbo. Optimizacija rabe virov in izboljšanje konkurenčnosti z inovacijami in tehnološkim napredkom
- Okoljska trajnost: Ohranjanje in varovanje naravnih virov in ekosistemov ter zmanjševanje škodljivih vplivov na okolje, kot so onesnaževanje, podnebne spremembe in izguba biotske raznovrstnosti.
- Družbena trajnost: Zagotavljanje družbene pravičnosti, enakosti in kakovosti življenja za vse člane družbe, vključno z zadovoljevanjem osnovnih potreb, kot so izobraževanje, zdravstvena oskrba in zaposlovanje.
Usmerjen je k ustvarjanju dolgoročnih rešitev, ki koristijo tako ljudem kot planetu in zahteva sodelovanje med različnimi deležniki, vključno z vladami, podjetji, nevladnimi organizacijami in lokalnimi skupnostmi.

Naša ekipa vam nudi celovite storitve načrtovanja, izobraževanja, delavnic, svetovanja in priprave poročil, ki vam omogočajo učinkovito implementacijo trajnostnih strategij ter poročanje v skladu z najnovejšimi standardi in zakonskimi obveznostmi.
Sodelujemo s širokim spektrom javnih in zasebnih organizacij, ki si prizadevajo za trajnostno delovanje ter pozitiven vpliv na družbo in okolje. Pomagamo raziskati priložnosti in vpeljati trajnostne prakse, ki izboljšujejo učinkovitost, vzpodbujajo inovativnost, krepijo socialni vpliv in ugled organizacije, s tem pa tudi pozicijo na trgu. Vodimo vas skozi proces trajnostnega poročanja in upravljanja z raznolikostjo.
KAJ STORIMO ZA VAS?
1. TRAJNOSTNA STRATEGIJA
Trajnostna strategija je temelj našega pristopa k poslovanju, ki ga izvajamo v daljšem časovnem obdobju z namenom doseganja strateških ciljev na področju trajnosti. V preteklosti je bila trajnostna strategija ločen dokument, danes pa se vedno bolj prepleta in povezuje s celovito poslovno strategijo organizacije.
Kako poteka izdelava trajnostne strategije?
Izdelava trajnostne strategije je prvi korak, ki bi ga organizacija morala narediti na poti uresničevanja svojih ciljev trajnostnega poslovanja. Postopek izdelave trajnostne strategije v Sincular-ju izvedemo skupaj z naročnikom po naslednjih korakih:
- Izbor članov strateškega tima
- Analiza notranjega in zunanjega okolja organizacije: Spremljamo in analiziramo globalne in lokalne trende, ki vplivajo na vašo panogo, vključno z zakonskimi spremembami, tehnološkimi inovacijami in družbenimi pričakovanji. S pomočjo raziskav in analiz ugotovimo kaj je pomembno za vaše deležnike in kako lahko vaše trajnostne pobude povečajo vrednost za njih.
- Zapis vizije
- Identifikacija trajnostnih poslovnih procesov in določitev strateških trajnostnih ciljev trajnostnega poslovanja: Preučimo obstoječe procese, vire in zmožnosti ter identificiramo priložnosti za izboljšave in trajnostne inovacije.
- Določitev kazalnikov uspešnosti strateških ciljev
- Načrt ukrepov in aktivnosti, ki podpirajo uresničevane strategije in ustreznih kazalnikov uspešnosti
- Nadzor uresničevanja trajnostne poslovne strategije
- Komuniciranje trajnostne poslovne naravnanosti
Pred samo potrditvijo pomembnih tem s strani vodstva opravimo posvet s ključnimi deležniki organizacije, čigar ugotovitve upoštevamo v fazi opredeljevanja strateških trajnostnih ciljev. V sodelovanju z vodstvom opredelimo ključne vire, predvsem finančne, kadrovske in tehnološke.
Opisani koraki so generični in se vedno prilagodijo organizaciji ob upoštevanju specifičnih okoliščin, kot so: dejavnost, v kateri ta posluje; velikost organizacije; okolje, v katero je umeščena, ali gre za javno ali zasebno oz. za pridobitno ali nepridobitno organizacijo, zrelost organizacije
Na koncu procesa izdelave trajnostne strategije prejmete dokument, ki je praktično orodje za doseganje trajnostnih ciljev in izboljšanje poslovne uspešnosti, obenem pa prispeva k pozitivnemu vplivu na okolje in družbo.
Stopite v stik z nami in skupaj bomo oblikovali strategijo, ki bo vašo organizacijo popeljala v bolj trajnostno prihodnost.

Rešitve:
- analiza trajnostnega poslovanja
- izdelava matrike dvojne pomembnosti
- opredelitev trajnostnih strateških ciljev, ukrepov in aktivnosti
- izdelava akcijskega načrt za dosego trajnostnih ciljev
- načrt spremljanja in poročanja
- oblikovanje priporočil za izboljšave

Rešitve:
- trajnostno poročilo
- izdelava matrika dvojne pomembnosti
- zasnova procesa trajnostnega poročanja
- oblikovanje komunikacijskih sporoč
2. TRAJNOSTNO POROČANJE
Nova evropska direktiva CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive), sprejeta 5.1.2023, je prinesla pomembne spremembe na področju trajnostnega poročanja, ki vplivajo na številna evropska podjetja.
Sprejetje ESRS standardov (European Sustainability Reporting Standards) 31.7.2023, pa predstavlja mejnik za usterzno in primerljivo trajnostno poročanje o vplivih podjetij na ljudi in okolje ter o finančnih tveganjih in priložnostih, povezanih s trajnostjo. Podjetjem zagotavljajo jasne smernice za izpolnjevanje predpisov, ki jih opredeljuje CSRD.
Uporabljajo se za zavezance za poročanje, predstavljajo pa tudi odličen metodološki okvir za vse organizacije, ki želijo razvijati trajnostne poslovne prakse. Zajemajo celoten spekter okoljskih, socialnih in upravljavskih vprašanj, vključno s podnebnimi spremembami, biotsko raznovrstnostjo in človekovimi pravicami. Trajnostno poročilo, ki je pripravljeno v skladu z ESRS standardi, vlagateljem, bankam, zavarovalnicam, naročnikom in potrošnikom zagotavlja informacije o trajnostnih učinkih podjetija. Skladnost s CSRD vključuje podrobno predstavitev poslovnih modelov, strategij, trajnostnih ciljev in povezanih politik. Standardizirano poročanje omogoča pregledno primerjavo trajnostne uspešnosti podjetij in je pripravljeno tudi za skrbni pregled zunanjega revizorja.
Vsebina poročila temelji na matriki dvojne pomembnosti, kar pomeni, da morajo podjetja poročati o svojih vplivih na ljudi in okolje ter o tem, kako družbena in okoljska vprašanja ustvarjajo finančna tveganja in priložnosti za podjetje.
Kako poteka priprava trajnostnega poročila?
- Celostna predstavitev ESRS standardov: Predstavitev 12 standardov ESRS s ključnimi zahtevami po razkritju
- Matrika dvojne pomembnosti: Izvede se analiza poslovnega okolja, opredeli notranje in zunanje deležnike ter komunikacijske kanale z deležniki, določi matriko prioritet, izvede skrben pregled poslovanja na temo človekovih pravic, izvede matriko dvojne pomembnosti in pripravi končni seznam pomembnih tem
- Zasnova celovite strategije: Na osnovi matrike dvojne pomembnosti se začrta trajnostna strategija in načrt v povezavi z izbranimi temami, opredeli aktivnosti in določi kazalnike uspešnosti.
- Metrike: Za izbrane teme se opredeli podatkovne vire, metode merjenja in opiše postopke pridobivanja kakovostnih meritev.
- Podatkovni viri: Izvede se analiza notranjih in zunanjih podatkovnih virov in vrzeli ter izdela načrt pridobivanja podatkov ter upravljanja z njimi
- Evalvacija in primerjava kazalnikov s predhodnim obdobjem
- Zasnova izjave o trajnosti (trajnostno poročilo)
Trajnostno poročilo nastaja v tesnem sodelovanju s strateškim timom in vodstvom posamezne organizacije. Proces in zahtevnost posameznih korakov je odvisna od namena in obsega poročanja. Pomembno je ali je podjetje npr. zavezano za poročanje ali gre za podjetje, ki je v vrednostni verigi oz. je podjetje del poslovne skupine ali pripravlja poročilo samo za svoje podjetje.
Z implementacijo trajnostnega poročanja podjetje ne le izpolnjuje svoje obveznosti, ampak tudi gradi temelje za dolgoročno uspešno in trajnostno poslovanje.
Naše podjetje se zavezuje k zagotavljanju vrhunskih storitev in rešitev na področju trajnostnega poročanja. Verjamemo, da je sodelovanje z nami prava odločitev za vaše podjetje. Prinašamo izkušnje in strokovnost, prilagojene rešitve, transparentnost in odgovornost, inovativni pristop ter dolgoročno partnerstvo.
Kateri so izzivi pri trajnostnem poročanju?
Z novo CSRD direktivo, ki jo je Slovenija že vpeljala v svoj pravni red, se številna podjetja soočajo z izzivi kot so:
- Pridobivanje relevantnih podatkov in ocenjevanje pozitivnih in negativnih vplivov na okolje, družbo in upravljanje
- Kompleksnost in zahtevnost ESRS standardov
- Pomanjkanje specifičnih znanj za pripravo matrike dvojne pomembnosti, ki je ključna za uspešno trajnostno poročanje
- Oblikovanje pravih kazalnikov za ocenjevanje uspešnosti trajnostnih prizadevanj
- Uvajanje trajnostnih sprememb v poslovne procese zahteva poglobljeno razumevanje trajnostnih strategij in upravljanja sprememb.
- Pomanjkanje specifičnih znan za učinkovito trajnostno poročanje in merjenje učinkov, saj mnoga podjetja za to področje nimajo posebej usposobljenega kadra
- Trajnostni razvoj in poročanje zahteva večji začetni finančni vložek, zato mnoga podjetja odlašajo – pravočasen začetek in postopnost pa manj obremenijo finančne in kadrovske vire v organizaciji
- Od malih in srednje velikih podjetji se pogosto zahteva trajnostna poročila ali podatke, ki jih potrebujejo zavezanci za trajnostno poročanje, banke ali zavarovalnice, a za to nimajo ustreznih virov in znanja.
Kaj je matrika dvojne pomembnosti
Matrika dvojne pomembnosti je ključno orodje za prepoznavanje, ocenjevanje, upravljanje in nadzor vplivov, tveganj in priložnosti področij ESG ter ključni del trajnostnega upravljanja in poročanja podjetij oziroma družb v skladu z evropskimi standardi poročanja o trajnostnosti ESRS.
Zajema vse lastne vplive organizacije/podjetja in vplive v vrednostni verigi na ljudi ali okolje. Je odraz ocene notranjih in zunanjih deležnikov glede pomembnih okoljskih, družbenih in upravljavskih vprašanj (ESG) ter njihovega vpogleda v realni pomen vplivov.
Obsega tudi pomembne trajnostne vplive, ki od zunaj vplivajo na sposobnost organizacije/podjetja na ustvarjanje finančnega rezultata.
Ocena pomembnosti vplivov in finančna pomembnost torej skupaj tvorita dvojno matriko pomembnosti v treh časovnih obdobjih – kratkoročnem, srednjeročnem in dolgoročnem.
Ocena dvojne pomembnosti obsega tri korake:
- Razumevanje konteksta in opredelitev vključevanja deležnikov
- Analiziramo poslovne aktivnosti, poslovni model, odnose in vrednostno verigo
- Analiziramo zakonsko okolje
- Definiramo časovni okvir
- Definiramo, kako nameravamo vključiti deležnike
- Opredelitev pomembnih tem in njihovih vplivov, tveganj in priložnosti
- Uporabimo sinergije in izkoristimo prejšnje analize in procese (npr. Proces skrbnega pregleda)
- Kreiramo seznam potencialno pomembnih tem v odnosu do trajnostnih tem, ki jih opredeljujejo ESRS standardi
- Ocenjevanje pomembnosti ugotovljenih vplivov, tveganj in priložnosti za določitev končnega seznama pomembnih tem, kar vodi v priprave končnega seznama za trajnostno poročanje
- izvedemo oceno pomembnosti vpliva
- izvedemo oceno finančne pomembnosti
- konsolidiramo rezultate ocene pomembnosti v končni seznam in upoštevamo interakcije
V dodatnem 4. Koraku pa poročamo o trajnostnih temah, ki temeljijo na oceni dvojne pomembnosti.
3. UPRAVLJANJE Z RAZNOLIKOSTJO
Upravljanje z raznolikostjo je proces, ki vključuje razvoj strategij in praks za ustvarjanje in vzdrževanje raznolikega delovnega okolja, kjer so zaposleni z različnimi ozadji, izkušnjami in perspektivami cenjeni in vključeni. Strokovnjaki za upravljanje z raznolikostjo delajo na prepoznavanju, razumevanju in odpravljanju ovir ter diskriminacije, ki lahko vplivajo na sodelovanje in uspešnost posameznikov v organizaciji.
Zakaj je upravljanje z raznolikostjo pomembno?
Upravljanje z raznolikostjo prinaša številne prednosti kot so:
1. Povečana inovativnost in ustvarjalnost:
Raznolika delovna sila prinaša različne perspektive in ideje, kar spodbuja inovacije in kreativnost.
2. Izboljšano reševanje problemov:
Skupine z različnimi izkušnjami in znanji so bolje opremljene za reševanje kompleksnih problemov, saj lahko pogledajo na izzive iz več zornih kotov.
3. Dostop do širšega nabora talentov:
Organizacije, ki cenijo raznolikost, privabljajo in zadržujejo talente iz širšega nabora kandidatov, kar povečuje njihovo konkurenčnost na trgu.
4. Boljša povezanost s strankami:
Raznolika delovna sila lažje razume in zadovoljuje potrebe raznolike baze strank, kar izboljšuje storitve in povečuje zadovoljstvo strank.
5. Izboljšana organizacijska kultura:
Vključujoče okolje spodbuja medsebojno spoštovanje, sodelovanje in zadovoljstvo zaposlenih, kar prispeva k boljši organizacijski kulturi.
6. Zakonske in etične zahteve:
Upravljanje z raznolikostjo pomaga organizacijam izpolnjevati zakonske zahteve glede enakih možnosti in preprečevanja diskriminacije ter podpira etične standarde v poslovanju.
7. Povečana produktivnost in uspešnost:
Zaposleni, ki se počutijo cenjene in vključene, so bolj motivirani, produktivni in lojalni svoji organizaciji, kar vodi k boljšim poslovnim rezultatom.
Učinkovito upravljanje z raznolikostjo zahteva zavezanost vodstva, izobraževanje in usposabljanje ter stalno ocenjevanje in prilagajanje strategij za zagotavljanje pravičnih ter vključujočih strategij in praks.
Opis izdelave strategij in politik raznolikosti
Raznolikost prebivalstva se prenaša na trg dela oziroma v podjetja in tako posredno vpliva na učinkovitost proizvodnih in storitvenih procesov. Predznak tega vpliva je odvisen od soočanja in ravnanja z raznolikostjo v podjetjih oziroma širše, na trgu dela in v družbi nasploh. Izhodišče upravljanja raznolikosti je v spoznanju, da lahko različne osebne okoliščine posameznikov (tj. raznolikost) v podjetju predstavljajo prednost, ki jo podjetje izkoristi v smeri povečanja produktivnosti in kreativnosti. Spoštovanje raznolikosti, ali še več, njeno pozitivno vrednotenje, lahko pozitivno vplivata ne le na občutke posameznikov in vzdušje v podjetju, temveč tudi na ugled podjetja v očeh potencialnih kupcev in na poslovne rezultate. Na drugi strani lahko raznolikost posameznikov znotraj podjetja predstavlja osnovo za neenako obravnavanje oziroma diskriminacijo. Z raznolikostjo je torej treba upravljati, pri čemer nimamo v mislih (le) minimalne zadostitve zakonskim pogojem v zvezi s prepovedjo in preprečevanjem diskriminacije ter zagotavljanjem enakih možnosti na delovnem mestu.
Strategija upravljanja z raznolikostjo in različne politike so pomembne osnove trajnostnega razvoja podjetja in so del trajnostnega poročila.
Kako poteka izdelava in implementacija strategije in politik raznolikosti?
Izdelava strategije upravljanja z raznolikostjo in izdelave politik je proces, sestavljen iz več medsebojno povezanih korakov. Kot svetovalno podjetje imamo v tem procesu ključno vlogo pri prepoznavanju, razumevanju in odpravljanju ovir ter diskriminacije, ki lahko vplivajo na sodelovanje in uspešnost posameznikov v organizaciji, kakor tudi na poslovno uspešnost podjetja. Ključni koraki, ki jih zasledujemo v procesu izdelave in implementacije strategije in politik so:
- Oblikovanje delovne skupine (strateški tim za raznolikost), ki sodeluje pri pripravi strategije in politik ter skrbi za to, da so načelo raznolikosti in cilji v zvezi z raznolikostjo del vseh strateških prizadevanj v podjetju
- Zaveza vodstva
- Analiza trenutnega stanja in ocenjevanje potreb: Pregled trenutnih politik, praks, kultur z namenom prepoznati pomanjkljivosti in priložnosti za izboljšave. Izvedba raziskav in razumevanje izkušenj zaposlenih.
- Določitev strateških ciljev upravljanja z raznolikostjo: Preučimo obstoječe procese, vire in zmožnosti ter identificiramo priložnosti za izboljšave
- Oblikovanje politik: Oblikovanje ali posodobitev politik, ki zagotavljajo pravičnost in enake možnosti za vse zaposlene (npr. inkluzivna politika zaposlovanja, politike ravnovesja dela in družinskega življenja, anti-diskriminacijske politike,…).
- Določitev kazalnikov uspešnosti strateških ciljev
- Načrt ukrepov in aktivnosti
- Spremljanje in merjenje napredka
V sodelovanju z vodstvom in strateškim timom za raznolikost opredelimo ključne vire, predvsem finančne, kadrovske in tehnološke. Glede na potrebe organizacije izvedemo izobraževanja in delavnice, ki so ključne za uspešno implementacijo strategije in politik ter za spodbujanje razvoja vključujoče kulture v podjetju.
Opisani koraki so generični in se vedno prilagodijo organizaciji ob upoštevanju specifičnih okoliščin, kot so: dejavnost, v kateri ta posluje; velikost organizacije; okolje, v katero je umeščena; dejstvo, ali gre za javno ali zasebno oz. za pridobitno ali nepridobitno organizacijo; zrelost organizacije
Pridružite se nam in skupaj oblikujmo vključujoče delovno okolje, kjer raznolikost spodbuja inovativnost, povečuje uspešnost in zagotavlja trajnostno rast vaše organizacije.
Razvoj programov za ustvarjanje vključujoče kulture
V sodobnem poslovnem svetu je vključujoča kultura ključ do uspeha. Zaposleni si na delovnih mestih bolj kot kadarkoli prej želijo počutiti dobrodošlo, upoštevano, cenjeno in varno. Vključujoča kultura ni le moralna in etična zaveza, temveč je tudi strateška poslovna odločitev, ki prinaša številne koristi. Z ustvarjanjem okolja, kjer so vsi zaposleni cenjeni, spoštovani in imajo enake možnosti za rast, lahko podjetje izboljša svojo inovativnost, produktivnost, privlačnost za talente ter poveča svojo konkurenčno prednost na trgu.
Naše storitve vključujejo:
- Analiza trenutnega stanja: Poglobljeno pregledamo vaše obstoječe prakse, politike in kulturo ter prepoznamo področja za izboljšave.
- Usposabljanje in delavnice: Organiziramo izobraževanja in delavnice za vse ravni zaposlenih, vključno z vodstvom, da bi povečali zavedanje in znanje o pomembnosti vključujočega delovnega okolja.
- Razvoj programov in izvedba aktivnosti, ki spodbujajo povezovanje, sodelovanje med raznolikimi zaposlenimi (različne inkluzivne prakse zaposlovanja, mentorski programi, prilagoditve delovnih mest, štipendiranje, podporne skupine, …)
- Deljenje informacij o pobudah in dosežkih na področju raznolikosti ter vključevanja
Podpora pri zaposlovanju in ustvarjanju vključujočega delovnega okolja
Naše podjetje ponuja celovite storitve na področju zaposlovanja oseb z invalidnostjo in ustvarjanja vključujočega delovnega okolja, ki pripomorejo k uspehu vaše organizacije. Zavedamo se, da je raznolika in vključujoča delovna sila ključ do inovativnosti, kreativnosti in konkurenčnosti na trgu.
Potrebe invalidov in oseb s posebnimi potrebami so različne, v nekaterih delih pa
presenetljivo enake ali podobne. Za potrebe nudenja različnih storitev ali
podpornih storitev jih razvrstimo v:
- osebe z gibalno oviranostjo,
- osebe s senzorno oviranostjo,
- slepe in slabovidne osebe,
- gluhe in naglušne osebe,
- osebe z motnjami v duševnem razvoju,
- osebe z motnjami v duševnem zdravju,
- osebe z drugimi posebnimi potrebami,
- osebe s primanjkljaji na posameznih področjih učenja,
- osebe z govorno-jezikovnimi motnjami,
- osebe s čustvenimi in vedenjskimi motnjami,
- dolgotrajno bolne osebe.
Podjetjem in drugim organizacijam, ki so izpostavljene različnim izzivom pri zaposlovanju oseb z invalidnostjo ali zagotavljanju ustreznih delovnih pogojev nudimo svetovanje in podporo na različnih področjih kot so:
– postopki pri zaposlovanju oseb z invalidnostjo,
– prilagoditev delovnega okolja in delovnih nalog,
– zagotavljanje informacijske in prostorske dostopnosti,
– analiza delovnega mesta,
– priprava in izvedba zaposlitvenega razgovora z osebo z invalidnostjo,
– podporni mehanizmi države pri zaposlovanju oseb z invalidnostjo,
– razvoj družbenih inovacij ali družbeno odgovornih programov
– oblikovanje privlačnih zaposlitvenih oglasov in strategij za iskanje delovne sile iz ranljivih skupin (slepi in slabovidni, gluhi in naglušni, nevrorazlični, …).
Aktivnosti in način dela se razlikujejo od potreb in ciljev posamezne organizacije. Skupaj bomo ustvarili delovno okolje, kjer se vsak zaposleni lahko razvija in prispeva k skupnemu uspehu podjetja.

Rešitve:
- izdelava in implementacija strategij in politik raznolikosti
- razvoj programov za ustvarjanje vključujoče kultur
- podpora pri zaposlovanju in ustvarjanju vključujočega delovnega okolja
4. IZOBRAŽEVANJA IN DELAVNICE
Nova evropska direktiva CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive), sprejeta 5.1.2023, je prinesla pomembne spremembe na področju trajnostnega poročanja, ki vplivajo na številna evropska podjetja.
Nabor aktualnih tem:
- Pr(a)vi koraki za trajnostno poročanje
- Matrika dvojne pomembnosti
- Delavnica za predstavitev posameznega tematskega standarda v okviru ESRS (okolje, družba, upravljanje)
- Predstavitev potreb in prilagoditev za različne skupine oseb s posebnimi potrebami
- Družbena odgovornost in trajnostni razvoj
- Zakaj meriti družbeni učinek izvedenih aktivnosti?
- Upravljanje z raznolikostjo
- Zaposlovanje oseb z invalidnostjo
Sodelujte z nami in prilagodili bomo program, da bo v skladu z vašimi potrebami in pričakovanji.
5. MERJENJE DRUŽBENEGA UČINKA
Merjenje družbenega učinka je proces ocenjevanja, kako določena dejavnost, program ali projekt vpliva na družbo. Gre za kvantifikacijo in kvalitativno ocenjevanje sprememb, ki jih prinašajo aktivnosti organizacije na posameznike in skupnosti. Glavni cilj merjenja družbenega učinka je razumeti, kako in v kolikšni meri prispevamo k pozitivnim spremembam ter kako lahko izboljšamo strategije za večji učinek.
Proces merjenja družbenih učinkov izvedemo po naslednjih korakih:
- korak: Definicija izhodišč in predpostavk: Opredelimo temeljno področje delovanja organizacije, cilje, ki jih organizacija zasleduje, aktivnosti, ki jih izvaja, družbene probleme in namen merjenja. Opredelimo tudi deležnike, ki jih s posamezno aktivnostjo naslavljamo.
- korak: Izdelamo načrt za merjenje družbenih učinkov, določimo kaj se bo merilo, kako se bo merilo, kje je vir podatkov. Vsako aktivnost podrobneje opišemo in določimo kazalnike uspešnosti.
- korak: Merjenje učinkov
- korak: Prikaz rezultat in analiza
- korak: Priprava poročila
Rezultati merjenja družbenega učinka lahko bistveno prispevajo k različnim vidikom poslovnega odločanja v podjetju in so kakovosten vir podatkov za pripravo trajnostnega poročila.
Strateško načrtovanje in izboljšave
Identifikacija uspešnih praks: Rezultati pokažejo, kateri programi in aktivnosti so najbolj učinkoviti, kar omogoča podjetju, da te uspešne prakse nadgradi in razširi.
Prepoznavanje področij za izboljšave: Ugotovitve lahko razkrijejo šibkosti in priložnosti za izboljšanje. Na podlagi teh informacij lahko podjetje prilagodi svoje strategije in metode dela, da poveča svoj družbeni učinek.
Odločanje o financiranju in zagotavljanju virov
Utemeljitev naložb: Rezultati merjenja družbenega učinka omogočajo podjetju, da utemelji potrebo po nadaljnjem financiranju določenih programov ali projektov. To je še posebej pomembno za pridobivanje sredstev od donatorjev, vlagateljev ali Javnih institucij.
Optimalna poraba virov: Podjetje lahko na podlagi rezultatov ugotovi, kateri Programi prinašajo največji družbeni učinek za porabljena sredstva, kar omogoča bolj učinkovito razporejanje virov.
Krepitev transparentnosti in odgovornosti
Poročanje deležnikom: Poročila o družbenem učinku so pomembna za komunikacijo z različnimi deležniki, vključno z vlagatelji, strankami, zaposlenimi in širšo javnostjo. Transparentnost glede rezultatov povečuje zaupanje in kredibilnost podjetja.
Izpolnjevanje zakonskih zahtev: V nekaterih sektorjih in regijah so podjetja dolžna poročati o svojih družbenih in okoljskih vplivih. Rezultati merjenja družbenega učinka pomagajo podjetjem izpolniti te zahteve.
Izboljšanje blagovne znamke in ugleda
Povečanje prepoznavnosti: Podjetje lahko uporabi pozitivne rezultate merjenja družbenega učinka za promocijo svojih družbeno odgovornih praks, kar lahko Izboljša njegovo javno podobo in ugled.
Privabljanje talentov in strank: Potrošniki in zaposleni vse bolj cenijo podjetja, ki aktivno prispevajo k družbenim spremembam. Objavljanje rezultatov družbenega Učinka lahko pomaga privabiti nove stranke in talentirane zaposlene, ki želijo delati za družbeno odgovorno podjetje.
Spodbujanje inovacij
Nova spoznanja in ideje: Analiza družbenega učinka lahko razkrije nepričakovane rezultate in nove priložnosti za inovacije. Podjetje lahko razvije nove izdelke, storitve ali poslovne modele, ki še bolj učinkovito naslavljajo družbene izziv.
Odgovor na spremembe v družbenem okolju: Rezultati merjenja pomagajo podjetju ostati odzivno na spremembe v družbenem okolju in potrebah skupnosti, kar je ključnega pomena za dolgoročno uspešnost.
Z našo pomočjo boste pridobili ključne informacije in orodja, ki vam bodo omogočili strateško načrtovanje merjenja družbenih učinkov in predstavitev družbeno odgovornega podjetja.

Reference
ZA KOGA DELAMO,
KDO SO NAŠE STRAKE?
TRAJNOSTNI RAZVOJ
Ste javna ali zasebna organizacija in se soočate z izzivi pri implementaciji trajnostne strategije in pripravi trajnostnih poročil? Ste zavezanec za trajnostno poročanje in potrebujete pomoč pri izdelavi matrike dvojne pomembnosti, opredelitvi kazalnikov ali metodologij merjenja učinkov? Vas zanima kakšen je dejanski vpliv vaših družbeno odgovornih projektov, donacij in sponzorstev?
Mnogim podjetjem primanjkuje kadrovskih virov, časa in specifičnih znanj za celostni pristop, zato je pogosto najboljša rešitev poiskati zunanjega svetovalca, ki vas vodi skozi celoten proces. Pomagamo vam raziskati priložnosti in vpeljati trajnostne prakse, ki izboljšujejo učinkovitost poslovanja, vzpodbujajo inovativnost, krepijo socialni vpliv in ugled organizacije.
PAMETNE SKUPNOSTI
Ali vizija razvoja vaše lokalne skupnosti vključuje tudi digitalni in trajnostni razvoj? Želite izboljšati učinkovitost lokalne skupnosti ali javnih servisov in ponuditi sodobne, učinkovite in povezane digitalne storitve vašim prebivalcem in gospodarstvu? Uvajate storite pametnih skupnosti ali e-uprave in jih želite povezati v homogen sistem odprt za različne rešitve in tehnologije?
Z našim znanjem, izkušnjami in razumevanjem kompleksnih javnih sistemov ter sodobnih tehnologij, vam pomagamo oblikovati digitalne strategije na lokalnem ali državnem nivoju ter konkretne digitalne rešitve in povezovalne platforme. Predlagamo način upravljanja z digitalizacijo, optimizacijo in povezovanje procesov, sistem upravljanja s podatkovnim premoženjem ter konkretne tehnološke rešitve in preverjene ponudnike.
PROJEKTNA PISARNA
Imate projektno idejo, za katero želite pridobiti sredstva, pa ne veste ali je primerna za prijavo na razpis? Imate odlično projektno idejo in iščete ustrezen razpis, na katerega bi želeli prijaviti projekt in pomoč pri pripravi prijave? Iščete projektne partnerje ali pa rabite pomoč pri vodenju projektov?
Ne glede na to, ali šele začenjate razvijati projektno idejo ali potrebujete pomoč pri prijavi in vodenju kompleksnih projektov, vam lahko pomagamo z našimi izkušnjami in poznavanjem razvejanega sistema domačih, evropskih in drugih mednarodnih virov za (so)financiranje razvojnih projektov.
POT DO SODELOVANJA
2. RAZUMEVANJE IZZIVA
Dogovorimo se za sestanek ali predstavitveno delavnico na temo vašega izziva.
3. PREDLOG REŠITVE ALI SODELOVANJA
Pripravimo ponudbo za izdelavo rešitve oz. pogodbo za medsebojno sodelovanje
Ostale storitve
Pametne skupnosti

- Strategija digitalnega razvoja
- Platforma pametne skupnosti
- Upravljanje s podatkovnim premoženjem
- Optimizacija poslovnih procesov
- Načrtovanje državnih digitalnih sistemov
Projektna pisarna

- Razvoj projektne ideje
- Prijava razpisov
- Povezovanje s partnerji
- Vodenje projektov
- Evalvacija projektov
FAQ
Kdo je zavezanec za trajnostno poročanje?
V skladu z Direktivo o poročanju podjetij o trajnostnosti (CSRD) so zavezanci za trajnostno poročanje:
- Vsa velika podjetja v EU, ki izpolnjujejo vsaj dva od treh meril: več kot 250 zaposlenih, več kot 40 milijonov evrov prihodkov ali več kot 20 milijonov evrov bilančne vsote.
- Vsa podjetja, ki kotirajo na reguliranih trgih EU, vključno z malimi in srednje velikimi podjetji (MSP).
- Zavarovalnice in kreditne institucije, ne glede na njihovo pravno obliko.
Mala in srednje velika podjetja, ki ne kotirajo na borzi, niso zavezana k poročanju, lahko pa to storijo prostovoljno.
Kdo v podjetju naj bi bil odgovoren za pripravo in izvajanje trajnostnega poročanja?
Odgovornost za pripravo in izvajanje trajnostnega poročanja običajno prevzamejo oddelki za trajnostni razvoj ali korporativno družbeno odgovornost (CSR). Priporoča se, da so člani tega odbora predstavniki različnih oddelkov in upravnega odbora. Pogoste se imenuje koordinatorja trajnostnega razvoja, ki vodi proces in usklajuje delo članov.V manjših podjetjih lahko to nalogo prevzamejo vodje kakovosti, kadrovski oddelki ali celo vodstvo podjetja. Ključno je, da so odgovorne osebe dobro seznanjene z zahtevami poročanja, kot so standardi ESRS, in da imajo dostop do potrebnih podatkov ter podpore drugih oddelkov.
Koliko časa običajno traja priprava trajnostne strategije za podjetje naše velikosti?
Čas priprave trajnostne strategije je odvisen od velikosti podjetja, kompleksnosti poslovnih procesov in stopnje obstoječih trajnostnih praks. Za srednje velika podjetja lahko ta proces traja od nekaj mesecev do enega leta. Vključuje analizo trenutnega stanja, izdelavo matrike dvojne pomembnosti, opredelitev ključnih trajnostnih ciljev, razvoj akcijskih načrtov ter vzpostavitev merilnih kazalnikov za spremljanje napredka. Pomembno je tudi vključevanje deležnikov in usklajevanje strategije z obstoječimi poslovnimi cilji.
